poniedziałek, 9 marca 2009

18. tydzień (20. ciążowy) Jesteśmy na półmetku! :D

W tym tygodniu rozwijają się u ciebie linie papilarne na rączkach i stopkach, dzięki nim będziesz niepowtarzalny ;)

"Czy to bąbelki gazu czy maleńkie stópki kopią Cię w brzuch? Większość kobiet po raz pierwszy czuje ruchy płodu między 16 a 20 tygodniem." TAK! Już jakiś czas temu wydawało mi się, że czuję twoje ruchy, ale nie byłam pewna czy to TO. Ale dziś twój tata sam poczuł jak się ruszasz hehehe

"Chociaż jego oczy są zamknięte, może sięgać rączką w stronę źródła światła (przeprowadzano eksperymenty z latarką przystawianą do brzucha). Maleństwo już całkiem dobrze słyszy [nie zważaj na to, że tata mówi do ciebie jak ze StarTreka ;) ]. Najwyraźniejszy i najukochańszy odgłos to oczywiście bicie serca mamy [o jaaaa... :*]. Nagły, głośny dźwięk powoduje wyraźną zmianę w zachowaniu dziecka."
Ważysz teraz do 210 gram i masz od 16 do 17,5 cm długości, kochanie.

..............................................................................
"Cała promieniejesz: poprawił się wygląd włosów, paznokci, cery." - naprawdę? jakoś nie zauważam tego. Chyba wręcz przeciwnie - wydaje mi się, że w ogóle gorzej wyglądam w ciąży. Czasami czuję spore zawroty głowy, tak jakbym miała zemdleć. Podobno to normalne, bo serce wykonuje dwa razy większą pracę. Przyzwyczaiłam się do wstawania w nocy na kibelek ;)

"Od tego tygodnia przyrost wielkości macicy będzie regularny i wyniesie ok. 1 cm na tydzień." Inni dziwią się, że nie tyję. W czwartek zobaczymy ile przybyło mi na wadze i być może... poznamy twoją płeć, tylko nie wierć się jak ostatnio!


Twoja Mamcia :*

Brak komentarzy: